Co dělat když jsou uzavřená sportoviště 4.díl Cvičení podle Petra Hubáčka

Lada Hubáčková Pokorná  Sdílet článek na nebo

Cvičení podle Petra Hubáčka

Co dělat když jsou uzavřená sportoviště 4.díl Cvičení podle Petra Hubáčka

Stále ještě probíhá výzva virtuálního závodu – Běh na Kaplisko, nezapomeňte!

 

Cvičení podle Petra Hubáčka

Kondiční cvičení pro tento týden pro vás připravil trenér atletického oddílu a šéftrenér atletiky na novoměstském sportovním gymnáziu Petr Hubáček. Bývalý člen vrhačské a běžecké sekce Českého atletického svazu v Městských lázních pravidelně provozuje Běžeckou školu pro veřejnost. V aktuální nelehké situaci pro vás připravil netradiční autorské cvičení, které lze praktikovat nejen v době koronaviru, ale kdykoli, zejména za špatného počasí.

Dnešní cvičení je motivováno cviky, které se používají napříč atletickými disciplínami. Najdete zde keňské běžecké poskakování s koordinačními prvky rukou, sprinterské dynamické skotačení, diskařské a oštěpařské cviky zaměřené na vršek těla, které i stabilizují břišní svaly a další… Sestava je ryze autorská, není dovoleno ji dále kopírovat a využívat bez autorova souhlasu.

K cvičení potřebujete jen trochu prostoru, podložku a pet lahev. – v našem případě posloužila – ale sáhnout můžete i po knize, nebo jiném závaží… Podle vyspělosti si ale můžete zacvičit bez pet lahve, s pet lahví naplněnou či poloprázdnou, podle kondice tolik vody, kolik zvládnete, nebo to můžete zkusit s oblíbenou knížkou, činkou, apod. Každý cvik cvičte podle pocitů – každý se zadýchává jindy. Před začátkem další série si počkejte, až vám tep spadne pod 120 tepů za minutu.

Celé cvičení je komplexní. Uvolňuje a posiluje ramena, aktivuje břišní svaly, zlepšuje neuromuskulární koordinaci.

Nejtěžší prvek – z kolíbky do stoje – lze provozovat dle vyspělosti cvičence a samozřejmě jej lze vynechat.

 

http://atletikanmnm.cz/wp-content/uploads/2020/10/Cviky-s-prvky-atletiky-3.mp4

 

Obden 20 – 30min cvičení a mezitím dlouhé procházky či 30 – 50min stupňovaného běhu v členitém terénu a fyzička bude stoupat k výšinám!

Po cvičení před spánkem si kompenzačně zacvičte sestavu z jógy Khatu pranam – určitě najdete na internetu… A buďte zdraví a fit!