Městské lázně

Kondiční trasy kolem Městských lázní

Městské lázně pro Vás připravili ve spolupráci s trenérem Petrem Hubáčkem kondiční trasy, které můžete absolvovat před návštěvou našich lázní.

Pohled-na-Nové-Město

Start nově vznikajících tras podle trenéra Petra Hubáčka je koncipován k Městským lázním. Tak, aby unavené tělo hned po absolvování všech tras mohlo zregenerovat při masážích, koupelích, v saunovém světě, v bazénu, u baru apod.

Trasy jsou vymyšleny tak, aby byly vedeny částečně po turistických trasách v přírodě, ale hlavně, aby ukázaly krásy Nového Města a okolí. Ukázaly ta nej… Nejvýše položená vesnice, nejdelší lyže, nejhezčí panorama,… Okouzlí vás pohledy na krásu Vysočiny hned při běhu. Nemusíte se otáčet za sebe, pro zážitek si přiběhnete a on se vyjeví sám přímo před vámi.

Jednou z nejkrásnějších, ale také nejtěžších, tras je Novoměstský lázeňský půlmaraton.

Bazénový-půlmaraton

Nejprve zaparkovat u Městských lázní, popřípadě na parkovišti BILLA, a převléknout se. Nejlépe si nahrát trasu do mobilu či hodinek a vyrazit. Od lázní přejít přes lávku a vlevo proti proudu Bezděčky zahájit. Běžíte pod zahrádkářskými koloniemi neustále souběžně s říčkou, na konci vás čeká první ostřejší kratší výběh vpravo, hned nahoře se stočíte vlevo a doběhnete až ke křížení železnice s hlavní silnicí. Těsně pod ním je hliněná cesta, která vpravo rovně doběhne až do vesnice Pohledec.

Přeběhem hlavní silnice v Pohledci se dostáváme do areálu bývalého mlýna, přebíháme Bezděčku a šikmo do kopce lehce vpravo vzhůru k úvozu, kudy běží žlutá turistická značka. Vpravo se po ní vydáme až na Studnice (nejvýše položená vesnice na Vysočině). V turistické chatě Studnice přebýval i Emil Zátopek. Poté se dáte po zelené turistické značce pod stožáry výzkumu námrazy k Pasecké skále, je možno vyběhnout až nahoru a pokochat se výhledem a potom pokračovat po modré turistické značce na Podmedlovský mlýn cestou s trailově hravým povrchem.

Lesní-cestičky

Stále po modré se přeběhem asfaltky dostanete na zelenou turistickou značku a technickou pasáží lesem (po pravé straně Medlovský rybník) se dostanete až na Rokytenské rozcestí a stále vlevo po zelené směr Nové Město až na hráz novoměstského koupaliště. Kdo by už měl kopečků dost, je dobré doběhnout rovně na náměstí, pokochat se a doběhnout k lázním a více než 15km máte hravě za sebou.

Kdo však chcete zažít něco zvlášť kvalitního, je potřeba přeběhnout po hrázi vpravo, až narazíte na asfaltovou cyklostezku a vydáte se vpravo směr Vysočina aréna. Uvidíte tam biatlonový areál i nejdelší lyži v ČR. Na parkovišti před hotelem Ski se dáte po modré turistické vlevo a přeběhnutím hlavní silnice se dostanete na pověstný výběh na Harusák, kde si můžete vyzkoušet Daňkův kondiční test.

Nahoře u vysílače se dáte doleva podél plotu, po chvíli zahlédnete po levé straně vrchní kabinu lanovky (výhled ze sjezdovky na město), ale vy pokračujete po cestě z kopce a vyběhnete na louce. Po levé straně kopírujete les a běžíte do rohu, který je před vámi, a cesta v lese vás rovně zavede ke skokanským můstkům Šibenice (možno vylézt po schodech a pokochat se výhledem). Seběhnutím podél můstků se dostanete na cestu, která Vás dovede na hlavní silnici. Zatočíte doleva na hlavní silnici a po levé straně běžíte přes přejezd vlaku a kolem nemocnice rovně dolů až před mostek přes říčku Bobrůvku. Tam se dáte doprava mezi živými ploty a parkovištěm běžíte rovně až ke Kazmírovu rybníku, přeběhnete dřevěnou lávku, po pravé straně kopírujete zelenou policejní stanici a vyběhnete vzhůru ke studánce, kde se dáte doprava po Radniční ulici. Podběhnete radniční podloubí a dostanete se na krásné novoměstské náměstí. Oběhněte si kostel sv. Kunhuty se sgrafity Karla Němce z pravé strany a proběhnutím kolem zámku již uvidíte nákupní středisko Billa a za ním hned doleva podél Bezděčky jste v cíli – u Městských lázní. Dopřejte si zaslouženou regeneraci…

Lázeňská desítka – Město z druhé strany

Lázeňská-desítka

Vyrážíme od lázní směr Billa a na rohu vlevo podél dřevěného plotu přiběhneme k hlavní silnici a přes přechod a doprava se dáme dolů na ulici Jánskou (ulice má svůj znak i vlajku, dominuje čtvrti, která nese hrdě název Zasranec). Kolem hospody Za vodou se dáme u kašnou s dvěma ústími spodní cestou až ke kapličce sv. Jána

Kaplička-Sv.-Jána

a vyběhneme si vlevo nahoru na horní cestu k transformátoru. Potom hned doprava a stále rovně až dorazíme k rybníčku a hlavní silnici. Stačí oběhnout rybníček u hlavní silnice a dát se hned doleva a pokračovat rovně po cestě až k tzv. trianglu (nivelační bod) a potom oběhnout rybníky Křivku a Němec ( jsou nyní po levé ruce), vracet se po druhé straně a proběhnout rovně po cestě přes les Michovy a hned po výběhu z lesa se dáme cestou vlevo. Neustále se držíme vlevo a kopírujeme rybníky až k hotelu Horní Dvůr a odtud kousek po asfaltové cestě až k vyhlídkové lavičce nad městem.

Vyhlídková-lavička-nad-městem

Seběhnutím po cestě dolů z kopce mezi zahrádkami se dostaneme k silnici, kterou jsme v témže místě na začátku přebíhali. Dáme se ale doprava a kolem evangelického hřbitova vyběhneme kopec až na parkoviště, zatočíme vlevo a přiběhneme ke Třem křížům na kopci Kalvárie, odkud je krásný výhled na Nové Město na Moravě.

Tři-kříže

Vrátíme se zpět na parkoviště, nebo si můžete běhat malý okruh kolem Třech křížů, nebo pokračovat vlevo na cestu, kterou jste již běželi. Dejte se po ní až k Michovům, avšak u lesa odbočte vlevo, přeběhněte silnici a po pravé straně máte les. Běžte rovně a hned za prvním polem najdete cestičku, kterou se dáte doleva a stále trpělivě rovně až k říčce Bezděčce. Doleva poběžíte podél říčky, až narazíte na Městské lázně, kde zrelaxujete. Nezapomeňte se odměnit dobře chlazenou desítkou… .