Proč do sauny?

Adéla Hladíková  Sdílet článek na nebo

Přicházejí chladné zimní dny a s nimi nastává čas pro návštěvu sauny. Saunování je nejenom příjemný způsob relaxace, ale má i blahodárný vliv na zdraví člověka. …

Proč do sauny?

Přicházejí chladné zimní dny a s nimi nastává čas pro návštěvu sauny. Saunování je nejenom příjemný způsob relaxace, ale má
i blahodárný vliv na zdraví člověka. Působí proti alergiím, infekcím horních cest dýchacích a posiluje imunitu. Zároveň dochází k vyplavování toxinů z těla ven i detoxikaci.

Pravidelným saunováním se člověk může zbavit bolestí hlavy, zad a kloubů.

Délka pobytu v sauně je pro každého individuální. Platí pravidlo být v sauně tak dlouho, dokud je vám to příjemné. Dospělí by však neměli přesáhnout 15 minut.

Následuje ochlazení studenou sprchou v ochlazovacím bazénku či pobytem na chladném vzduchu. Ohřátí a ochlazení střídáme, obvykle stačí 3x. Saunování je vhodné provádět pravidelně, alespoň jedenkrát týdně.

Účinky saunování ve fázi ohřátí lidského těla

  • saunování zvýší nárůst tělesné teploty (pokožka + 10 °C, nitro + 1 °C)
  • zvýší látkové výměny v kůži a vylučování potu
  • zvýší vylučování nečistot z pokožky
  • normalizuje krevní tlak
  • zlepší prokrvení pokožky
  • uvolňuje svaly a psychické napětí

Účinky saunování ve fází ochlazení lidského těla

  • normalizace tělesné teploty
  • okysličení krve
  • povzbuzení funkce ledvin
  • zklidnění srdečního tepu
  • psychické povzbuzení
  • pocit osvěžení

Vypocené tekutiny je dobré doplnit. K tomu můžete využít nabídky našeho baru. Po sauně se doporučuje vynechat intenzivní tělesnou námahu. Pokud následuje nerušený spánek, je dobrý pocit ze sauny zaručen.

Vyzkoušejte naše sauny během týdne saunování od 3.11.2018 – 10.11.2018. Do 16 hodin saunování v ceně bazénu.

Těšíme se na Vás.